Wednesday, April 23, 2014

Girls Award 2014 spring/summer

Good evening.
It is past midnight, but I really wanted to post this blog, so here it is.

こんばんは。もう深夜十二時過ぎてしまいましたが、どうしてもこの記事をあげたかったのでこうして書いています。



Last Saturday, I went to the Girls Award 2014 spring/summer!!
It is the biggest fashion&music event held in Japan.
The event was very inspirational with many fashionable audiences, trendy stylings on the runway, and various notable artists performing such as m-flo, kyari-pamyupamyu, super junior, etc.

先週の土曜日、「ガールズアワード2014 spring/summer」へ行ってきました。
このイベントは、日本一大きなファッション×音楽イベントです。
イベントは、とてもお洒落な会場のお客さん達、ランウェイでの最先端なスタイリング、m-floさん・キャリーパミュパミュさん・super juniorさんなどの豪華アーティスト方によってインスピレーションと刺激で溢れていました。





As for the trend of 2014 spring/summer, I noticed several features so I would like to share them with you.
ランウェイを見ていて、2014年の春/夏のトレンドとしていくつかの特徴に気づいたのでシェアしたいとおもいます。


First of all, sporty socks!!!
まず、スポーティーな靴下!!!

A lot of the brands were incorporating the sporty socks into their brand's styling.
The feminine×sporty look standed out very much on stage.
The look with the sporty socks and high heeled pumps together were very new to me, and I would like to try them out one day...!

多くのブランドがブランドのスタイリングにこのようなスポーティーな靴下を取り入れてました。
フェミニン×スポーティーなコーディネートがランウェイでは特に目立っていた気がします。
このような靴下とヒールを一緒に履くコーディネートは私にとって非常に斬新でした。(靴下とパンプスは最高にださい組み合わせと思っていたので。)
いつか勇気を出して挑戦してみたいです...!



Also, there were a number of resort-inspired stylings.
Many clothing items were printed with palm-trees, pineapples, rather big flowers and so on.

また、リゾートスタイルも多く見られました。
ヤシの木、パイナップル、大きな花柄等が多くの服にプリントされていました。



and lastly, just like last year, I found a lot of marin stylings.
そして去年同様、マリンなスタイリングも多く見られました。





....These are the main features I found at the event.
これらが私が気づいた主な特徴です。


Again, the event was filled with inspiration, and I am so lucky that I was able to experience this.
繰り返しになりますが、このイベントはインスピレーションで溢れていてとても良い経験になりました。


Throughout this precious experience, I re-realized that when music is linked with fashion, it opens the doors to a lot of people.
この経験を通して、改めて、音楽とファッションがリンクすると、より多くの人に楽しんでもらえるということを改めて気づくことができました。
良い発見でした。


chao!
さよなら!



No comments:

Post a Comment